Bij ons werken, hoe werkt dat?

Bij Calculus geloven wij dat een groeiende (middelgrote) organisatie groot kan zijn in haar daden en klein kan zijn als het gaat om persoonlijk contact met elkaar en met de klant. Daar moet je bij horen en daar moet je bij passen want er is niet iedere dag iemand die zegt wat je moet gaan doen en hoe.

Je vindt daarom bij ons gedreven mensen met hart voor de klant en de zaak. Iedereen is ook op de een of andere manier bezig met de klant. Wij kennen geen stafafdelingen en managementlagen, wel specialismen overigens. Wij werken samen voor de klant en gunnen elkaar het plezier in het werk en het contact met de klant.

De verantwoordelijkheid voor het dagelijkse werk ligt laag in de organisatie. Vertrouwen in combinatie met afspraak is afspraak, is het uitgangspunt van ons handelen. Dit houdt in dat wij uitgaan van het goede van onze werknemers, leveranciers en klanten maar dat wij systematisch controles uitvoeren of afspraken worden nagekomen. Wij zeggen wat wij doen en doen wat wij zeggen.

Naast de menselijke component gaat technologie in de zorg een (grotere) rol spelen. Het sterk bewegende zorglandschap kent dus oude bewezen wetten en technieken die moeten worden gehandhaafd en zal nieuwe moeten omarmen. Wij staan de zorgverleners hierin bij.

Ongeschreven wetten (zo hoort het, zo doen wij het hier, dit is wel en dit is niet normaal) zijn het fundament van onze werkwijze en zijn leidend voor samenwerking met de klanten. Behandel de ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden en behandel onze gezamenlijke spullen zoals je met je eigen spullen omgaat. Die ongeschreven wetten zijn dus zeer vergelijkbaar met thuis. Maar ook ongeschreven wetten zijn wetten waaraan wij ons aantoonbaar willen houden. Daarom zijn ISO 27001 & NEN7510 gecertificeerd.

Je werkt bij ons in een bepaalde rol. Dat kan programmeur zijn of medewerker declaratieservice of schoonmaakster. Bij elke rol hoort een salaris dat je verdient als je normaal je werk doet. Als je net begint is je salaris wat lager omdat je minder ervaring hebt of minder klanten kunt bedienen of minder kunt produceren. Je kunt wat extra verdienen als je beter wordt, iets extra’s doet of als je naar een nieuwe rol toe groeit. Dat is echter geen voorbestemd pad. Jij bepaalt dat pad, wij helpen en begeleiden je. Maar wij gaan je werk niet doen en niet zeggen welke kant je op moet. Want de ervaring leert dat alleen jij kunt bepalen welke kant je opgaat en de bijbehorende gedragsaanpassing kan doen.

De zorgverlener moet geholpen worden om met alle veranderingen in de zorg mee te kunnen evolueren. Geholpen met technologische oplossingen maar ook met kennis/informatie/inzicht.

Leiding wordt gegeven op basis van natuurlijke hiërarchie (kennis, kunde, hoe je bent en je gedraagt) en niet op wat er op je kaartje staat. De directeuren zijn aanspreekbaar, direct betrokken bij grotere veranderingen en nemen indien nodig onmiddellijk beslissingen.

Door de organisatie voortdurend als een hechte familie te zien, die verantwoordelijk samenwerkt voor de klant en keuzes maakt alsof het om eigen geld, gaat willen wij bereiken dat wij efficiënt en klantgericht blijven.

Wij hebben ervoor gekozen om geen gedragscode te hanteren (gij mag dit niet) maar een ethische code die aangeeft hoe wij willen werken. Die luidt:

Elke medewerker van Calculus

  • behandelt iedere klant, collega en externe relatie met aandacht en respect;
  • is toegankelijk en aanspreekbaar;
  • verplaatst zich in de belevingswereld van de ander en gaat in gesprek om duidelijk te krijgen wat nodig is;
  • is vakbekwaam en weet wat zijn sterke punten zijn;
  • neemt verantwoordelijkheid voor het oplossen van problemen en mag daarbij altijd om hulp en advies vragen;
  • geeft vertrouwen en ruimte voor verantwoordelijkheid;
  • gaat collegiaal, veiligheidsbewust en oplossingsgericht te werk;
  • komt zijn afspraken na en stelt het zelf aan de orde als dit onverhoopt niet lukt;
  • neemt een onderzoekende houding aan en vraagt feedback op zijn gedrag en prestaties;
  • vraagt zich af wat hij kan betekenen voor de organisatie en degenen met wie wij samenwerken;
  • weet wat in onze samenleving en organisatie grensoverschrijdend is, handelt daarnaar en is daarop aanspreekbaar;
  • signaleert in de eigen werkomgeving wat niet door de beugel kan én wat goed is maar verbeterd kan worden;
  • begrijpt het belang van informatiebeveiliging en privacy voor de organisatie en klanten en handelt daarnaar;
  • kan – ook tegenover een kritische buitenstaander – uitleggen dat hij integer handelt;
  • mag rekenen op een faire behandeling door zijn leidinggevende en zijn werkgever.

Deze ethische code geldt ook voor medewerkers van externe partijen, die voor of namens Calculus werkzaamheden verrichten.

Pas je hier bij en wil je een bijdrage leveren aan het verbeteren van de zorg? Dan maken wij graag kennis met je!

Wij nodigen je uit om met ons contact op te nemen door te bellen of te mailen.

Zoek naar werknemers:

Olga
Janneke
Martin
Willy
Sander
Laura
Sanne
Bo

Vacatures

Informatie analist en SQL ontwikkelaar eerstelijns gezondheidszorg (HBO/WO)

Zorgdata is onze passie! Voortdurend kijken we naar hoe we de huisartsen, gezondheidscentra en andere eerstelijns zorgverleners kunnen helpen door hun eigen data te vertalen naar inzicht en kennis. We zijn steeds op zoek naar innovatieve manieren om hen te ondersteunen in hun dagelijkse werkzaamheden. Proigia is onderdeel van het moederbedrijf Calculus Software B.V. Calculus richt zich op de eerstelijns gezondheidszorg. Calculus ondersteunt de zorgverlener met software en kennis, zodat hij zijn rol kan vervullen als partner van de patiënt. Bij Proigia analyseren en vertalen we op zorgvuldige wijze zorginhoudelijke en financiële data, zodat zorgverleners hun processen kunnen verbeteren en hun patiënten beter in beeld krijgen en houden.

Bekijk vacature

Python Software Developer

In Wageningen verwerken we zorginhoudelijke gegevens en informatie voor onze klanten. Duizenden patiëntendossiers worden hier dagelijks verwerkt en teruggebracht tot informatie waar zorgverleners op kunnen sturen. Met die informatie kunnen zorgverleners verantwoorden welke zorg ze geleverd hebben, maar belangrijker nog: de patiëntenzorg wordt hiermee verbetert! Tevens helpen we zorgverleners om die informatie te gebruiken en delen de kennis die we halen uit die informatie zodat zij inzien waarom ze afwijken, waarom ze dingen anders doen, hoe ze zich verhouden tot anderen of landelijke benchmarks. Zo komen we samen tot inzichten die bijdragen aan betere patiëntenzorg.

Bekijk vacature

Adviseur zorgrapportages

Wij verwerken conform alle privacy-eisen de data van onze klanten tot gestructureerde informatie. Samen met collega’s werk je aan het opzetten en verbeteren van de rapportages, dashboards en functionaliteiten die Proigia m.b.v. deze informatie levert. Daarmee verbeter je de processen bij onze klanten en de kwaliteit van de zorg.

Bekijk vacature