Veelgestelde vragen over Calculus Voorraad

De pakbon is kwijt, hoe kunnen wij toch alles inscannen?

Je kunt een nieuwe pakbon opvragen bij Calculus voorraad (voorraad@calculus.nl of 088-5281020), deze wordt dan naar de praktijk gemaild en kan deze alsnog ingeboekt worden via tabblad Inboeken. Je kunt al wel vast alles opbergen in het magazijn.

Een sticker wordt door een medewerker niet op het verzamelblad geplakt. Wat nu?

Als de sticker nog aanwezig is, alsnog uitscannen. Als de sticker weggegooid is voordat hij is uitgeboekt: voorraad handmatig bijwerken door in overzicht op
te klikken, de houdbaarheidsdatum en de hoeveelheid van een product worden zichtbaar. Hier kan het aantal aangepast worden, daarna op 
klikken.

Beide verantwoordelijk assistentes zijn niet aanwezig, hoe doe ik toch een bestelling?

Via de werkafspraak, hierin wordt beschreven hoe je kunt bestellen.

Er is een product gepakt met een latere houdbaarheidsdatum, is dit erg?

Afhankelijk of deze houdbaarheidsdatum op korte of lange termijn is, actie ondernemen.
Op korte termijn: het product omruilen, sticker weer op verpakking plakken.
Is het product nog lang houdbaar: dan vooraan in de kast zetten, zodat het volgende keer wel als eerste gepakt wordt.

Vraag bij het opstarten van een nieuwe praktijk: Tijdens het inventariseren van de huidige voorraad is te snel op de knop ‘bevestigen huidige voorraad’ geklikt, want ik ben spullen vergeten. Wat kan ik doen?

Neem zo snel mogelijk contact op met calculus voorraad om dit ongedaan te laten maken, via voorraad@calculus.nl of 088-5281020. Als dit ongedaan is gemaakt, kun je alsnog je producten toevoegen en nogmaals op de knop ‘bevestig huidige voorraad’ klikken.

Bij het bestellen heb ik later nog producten uit Assortiment toegevoegd. Staan deze dan meteen op de bestellijst?

Als je producten uit Assortiment hebt toegevoegd, ga naar tabblad Bestellijst en klik op ‘bestellijst creëren’, daarna kunnen de aantallen evt. aangepast worden en klik dan op ‘bestelling versturen’.

Er zijn regelmatig (bijna) verlopen artikelen. Is dit te voorkomen?

Check of de preferentie van dit product goed is afgestemd op het verbruik. Soms gaan producten over de datum omdat ze weinig gebruikt worden, maar wel gewenst zijn in de praktijk. Haal verlopen producten uit de voorraad en boek deze uit.

Het verzamelblad ligt niet op afgesproken plek. Waar laat ik de sticker?

De stickers aan de verantwoordelijk assistente geven en melding maken dat het verzamelblad er niet ligt.

Het kaartje met de verkorte samenvatting is weg. Hoe krijg ik een nieuwe?

Klik dan hier en print hem uit.

Kan ik met het voorraadsysteem lean werken?

Dat kan heel goed. Je kunt precies aangeven hoeveel je van een product op voorraad wilt hebben.
Als je van de hechtdraden niet direct een nieuwe doos wilt bestellen als je er 1 uithaalt. Kun je de sticker met 5 of 10 hechtdraden in een zakje doen en deze achteraan in het doosje hechtdraad doen, zodra dit zakje wordt opengemaakt wordt de sticker op het verzamelblad geplakt en wordt deze uitgeboekt en dan besteld. Hetzelfde kun je met de flowtransducers/steriele doeken enz. doen
Dit leg je in je werkafspraak vast.